تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 فوریه 2025 - 10:32
کد خبر : 3449

نشست رسانه‌ای فیلم «زیبا صدایم کن» برگزار شد

نشست رسانه‌ای فیلم «زیبا صدایم کن» برگزار شد
نشست رسانه‌ای فیلم «زیبا صدایم کن» ساخته رسول صدرعاملی در چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

به گزارش بانی هنر، رسول صدرعاملی در ابتدای نشست اخیر خود اشاره کرد: پنج سال پیش، محمدرضا کریمی صارمی کتاب «زیبا صدایم کن» فریدون حسن‌زاده را به من معرفی کرد که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده بود. پس از خواندن کتاب، احساس کردم که پتانسیل ساخت یک فیلم از آن وجود دارد. با اجازه نویسنده، تصمیم گرفتم قصه را به‌روز کنم و این پروژه را آغاز کردیم. ابتدا کامبوزیا پرتوی روی این پروژه کار کرد که متأسفانه به دلیل فوتش نتواستیم ادامه دهیم. سپس اصغر عبداللهی تلاش کرد که به نتیجه نرسید. در نهایت میلاد، محمدرضا و آرش فیلمنامه را نوشتند و این تیم بیش از یک سال برای این پروژه زحمت کشید. حامد علامتی، مدیرعامل کانون، به عنوان حامی از ما حمایت کرد و این امکان را فراهم کرد.

صدرعاملی ادامه داد: «شنای پروانه» باعث آشنایی من با مازیار هاشمی شد و او به خاطر من وارد پروژه شد. اراده مشترک کانون پرورش فکری، مازیار هاشمی و بنیاد سینمایی فارابی موجب شد این فیلم ساخته شود. برای من مهم بود که موقعیت کانون دوباره احیا شود و مرغک کانون باز بر پرده سینما دیده شود.

سید مازیار هاشمی در این رابطه گفت: آشنایی من با آقای صدرعاملی به زمان ساخت «بچه خور» برمی‌گردد و همکاری ما با «شنای پروانه» ادامه یافت. پس از آن، کتاب «زیبا صدایم کن» را به من دادند و کار از همان‌جا آغاز شد.

آرش صادق‌بیگی یکی از نویسندگان فیلم توضیح داد: برای به‌روز کردن داستان و معرفی نوجوانان امروزی در فیلم، از نویسنده کتاب اجازه گرفتیم تا تغییرات لازم را اعمال کنیم.

میلاد صدرعاملی در ادامه گفت: تفاوت اصلی این بود که باید یک شخصیت مادر را وارد قصه می‌کردیم. در این فیلم، شخصیت‌ها جدا از هم زندگی می‌کنند و در نهایت در کنار هم جمع می‌شوند. این تغییرات نیازمند دقت زیادی بود تا داستان تأثیر خود را حفظ کند.

محمدرضا صدرعاملی نیز افزود: درست است که خسرو به‌ظاهر از آسایشگاه خارج می‌شود، اما او شخصیت اصلی قصه است و جامعه با او رفتار مناسبی ندارد.

رسول صدرعاملی درباره معرفی ژولیت رضاعی به سینما بیان کرد: این کار هیچ‌گاه هدفم نبوده، اما خوشحالم که توانستم با ژولیت رضاعی همکاری کنم. او یک بازیگر باهوش و داناست و توانست زیبایی خاصی به شخصیت خود بدهد.

ژولیت رضاعی، بازیگر این فیلم نیز گفت: از فرصتی که به من داده شد بسیار سپاسگزارم. این تجربه برای من فوق‌العاده بود.

صدرعاملی درباره سختی‌های تولید این فیلم افزود: این پروژه یکی از سخت‌ترین پروژه‌های من و مازیار هاشمی بود. حدود ۷۰ درصد فیلم خارجی بود و این تجربه‌ها به من در پیشبرد کار کمک زیادی کردند.

کریستف رضاعی، آهنگساز فیلم نیز توضیح داد: داستان به قدری قوی است که خود به خود مخاطب را جذب می‌کند و کار من را آسان‌تر می‌کند. از همان ابتدا تصمیم گرفتیم موسیقی را با دقت و ظرافت طراحی کنیم.

صدرعاملی در مورد موضوعات خاصی چون گشت ارشاد و موتورسواری زنان در فیلم اظهار داشت: این مسائل از قبل در ذهن ما بودند. ما به دنبال انجام کار خاص و متفاوت نبودیم، اما نمی‌توانیم از پدیده‌هایی مانند گشت ارشاد که به وضوح در جامعه وجود دارند چشم‌پوشی کنیم.

رسول صدرعاملی اضافه کرد: این فیلم بدون تغییرات زیاد ساخته شد و امیدوارم برای اکران، با ممیزی‌های کمتری مواجه شویم. هدف من از این پروژه، نمایش مهربانی بر پرده سینما بود.

مهران غفوریان نیز در سخنانی با قدردانی از کارگردان اظهار داشت: من پدر هستم و دختر دارم. از آقای صدرعاملی ممنونم که رابطه پدر و دختری را به این شکل در فیلم به نمایش گذاشت.

صدرعاملی در پایان گفت: از زمان ساخت «من ترانه پانزده سال دارم» همواره تلاش کردم به خانواده و روابط خانوادگی نگاه جدیدی داشته باشم. امین حیایی نیز به دلیل سفر نتوانست در اینجا حضور داشته باشد و از او بابت این عدم حضور عذرخواهی می‌کنم.

رسول صدرعاملی درباره رابطه نسل‌های مختلف و اهمیت آن در سینما افزود: به نظر می‌رسد نسل‌های مختلف از هم دور افتاده‌اند، اما اگر روابط پدر و دختری با همدلی و رفاقت ساخته شود، پایدار خواهد بود. سینما به تهیه‌کننده خوب نیاز دارد و خوشحالم که در این پروژه مازیار هاشمی در کنار ما بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.